وبسایت دکترمحمدمهدی اسماعیل پور

عرفان اسلامی ایران
وبسایت دکترمحمدمهدی اسماعیل پور
"در این راه منزل اول دل دادنست و منزل دوم شکرانه را جان بر سر نهادن"
سیف الدین باخرزی عارف قرن هشتم

این وب سایت تخصصی، به تبیین علم آسمانی و دیرینه ی عرفان اسلامی -که خوشبختانه چند سالی است به محیط های علمی و پژوهشی کشور راه پیدا کرده است - می پردازد

فرهیخته ی گرامی خواهشمند است 1- برای مشاهده ی بهتر متن ها از مرورگر فایر فاکس یا گوگل کروم استفاده کنید
2- چنانچه مایل به دریافت پاسخ پرسش های خود هستید ، نظرتان را به صورت خصوصی ارسال نفرمایید
3- و در صورتی که قصد دارید ایمیل تان توسط سایر کاربران رویت نشود ، گزینه ی نمایش ایمیل را تیک نزنید .
بایگانی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

در مهرماه سال ۱۳۹۶ بیست و یکمین یاد روز حافظ در شهر شیراز با حضور اندیشمندان، فرهیختگان، حافظ پژوهان و حافظ دوستان داخلی و خارجی در شهر شیراز و کنار آرامگاه حافظ برگزار شد. یکی از سخنرانان این همایش دکتر قاسم کاکایی استاد عرفان و فلسفه ی دانشگاه شیراز بود که سخنرانی خود را تحت عنوان «حافظ و چالش‌های اخلاقی جامعه‌ی دینی» به شرح زیر ارائه داد: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

برای ورود به بحث باید روی دو واژه‌ی «دین» و «اخلاق» تأکید کرد. در این زمینه بحث‌های دامن‌گستری شده است و این‌که نسبت بین «دین» و «اخلاق» چیست؟ حوزه‌ی دین و حوزه‌ی اخلاق چه نسبتی با هم دارند؟ قطعاً اگر بخواهیم وارد این بحث شویم علاوه بر بحث از خود «دین» و خود «اخلاق» باید وارد حوزه‌ی «فلسفه‌ی دین» و «فلسفه‌ اخلاق» نیز شویم. ولی ما عجالتاً بحث را بر آنچه به‌طور ا ارتکازی از «اخلاق» در ذهن داریم مبتنی می‌کنیم،کمی از «دین» سخن می‌گوییم وچون بحث از چالش‌ها است به‌جای بحث علمیِ نسبت بین «دین» و «اخلاق» به بحث عینی نسبت بین «متدین» و «متخلق» می‌پردازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۷ ، ۱۲:۳۴
مدیر سایت