وبسایت دکترمحمدمهدی اسماعیل پور

عرفان اسلامی ایران
وبسایت دکترمحمدمهدی اسماعیل پور
"در این راه منزل اول دل دادنست و منزل دوم شکرانه را جان بر سر نهادن"
سیف الدین باخرزی عارف قرن هشتم

این وب سایت تخصصی، به تبیین علم آسمانی و دیرینه ی عرفان اسلامی -که خوشبختانه چند سالی است به محیط های علمی و پژوهشی کشور راه پیدا کرده است - می پردازد

فرهیخته ی گرامی خواهشمند است 1- برای مشاهده ی بهتر متن ها از مرورگر فایر فاکس یا گوگل کروم استفاده کنید
2- چنانچه مایل به دریافت پاسخ پرسش های خود هستید ، نظرتان را به صورت خصوصی ارسال نفرمایید
3- و در صورتی که قصد دارید ایمیل تان توسط سایر کاربران رویت نشود ، گزینه ی نمایش ایمیل را تیک نزنید .
بایگانی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۰۷ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۱۳

معرفت نفس(11)

گویند ابو حامد محمد غزالی آنچه را فرا می گرفت در دفترها می نوشت . وقتی با کاروانی در سفر بود و نوشته ها را یکجا بسته با خود برداشت در راه گرفتار راهزنان شدند . غزالی رو به آنان کرد و با التماس گفت این بسته را از من نگیرید دیگر هرچه دارم از آن شما . دزدان را طمع زیادت شد آن را گشودند و جز دفترهای نوشته چیزی نیافتند . دزدی پرسید که اینها چیست ؟ چون غزالی وی را بدانها آگاهی داد دزد راهزن گفت علمی را که دزد ببرد به چه کار آید . این سخن دزد در غزالی اثری عمیق گذاشت و گفت پندی به از این از کسی نشنیدم و دیگر در پی آن شد که علم را در دفتر جان بنگارد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۷
مدیر سایت

نظرات  (۱)

جناب آقای دکتر اسماعیل پور با عرض سلام و ادب
با جستجوی مجموعه مجلات علمی پژوهشی حوزه عرفان به لینکی در سایت شما وارد شدم و با توجه به بررسی ای که در سوابق شما کردم این سوال به ذهنم رسید که چرا تا این اندازه حیطه پژوهش در مجلات عرفانی محدوده؟ یعنی هم مجلات کم هستند و هم اون مجلاتی که هستند بیشتر گرایش کلاسیک دارند؟ بنده یکی دو سال پیش یک مقاله نوشتم که عرفان و سینما را از لحاظ ساختاری و فرایندی مقایسه می کرد. ولی به هر مقاله عرفانی ایمیل زدم گفتند که این به حوزه کاری ما نمی خورد و تنها مجله کاشان قول بررسی داد که نهایتاً انجا هم به دلایلی انجام نشد. ممنون می شوم اگر شناختی از مجلات عرفانی که گرایش به این پژوهش و کارهای مشابه دارند دارید بنده را راهنمایی بفرمایید.
پاسخ:
با سلام و احترام
متاسفانه تعداد مجلات علمی پژوهشی حوزه ی عرفان بسیار اندک است و قابل تامل . به هر تقدیر شما می توانید در وبسایت وزارت علوم نشریان علمی پژوهشی را به صورت طبقه بندی شده ملاحظه بفرمایید و از همان مسیر وارد وبسایت مجله شوید . موفق باشید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی