وبسایت دکترمحمدمهدی اسماعیل پور

عرفان اسلامی ایران
وبسایت دکترمحمدمهدی اسماعیل پور
"در این راه منزل اول دل دادنست و منزل دوم شکرانه را جان بر سر نهادن"
سیف الدین باخرزی عارف قرن هشتم

این وب سایت تخصصی، به تبیین علم آسمانی و دیرینه ی عرفان اسلامی -که خوشبختانه چند سالی است به محیط های علمی و پژوهشی کشور راه پیدا کرده است - می پردازد

فرهیخته ی گرامی خواهشمند است 1- برای مشاهده ی بهتر متن ها از مرورگر فایر فاکس یا گوگل کروم استفاده کنید
2- چنانچه مایل به دریافت پاسخ پرسش های خود هستید ، نظرتان را به صورت خصوصی ارسال نفرمایید
3- و در صورتی که قصد دارید ایمیل تان توسط سایر کاربران رویت نشود ، گزینه ی نمایش ایمیل را تیک نزنید .
بایگانی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سماع یعنی پایکوبی و رقص عارفانه ی درویشان ، سماع در شعر مولانا به صور مختلف ظاهر می شود : نردبان آسمان است نردبانی که روح مشتاق و آرزومند می تواند از آن بالا رود و به پشت بامی که پرتو جمال معشوق زیبا در انتظار اوست درآید . اما سماع تنها یک حرکت عبادی مقید به زمان نیست زیرا سراسر کاینات به رقص و چرخیدن و گردیدن و پای کوفتن مشغول است . مولانا زنبوران را می بیند که در شعف سماع می رقصند و شکوه و جلال معشوق چندان بزرگ است که صدها تجلی کبریای الهی برای آن پایکوبی می کنند . جبریل همی رقصد در عشق جمال حق / عفریت همی رقصد در عشق یکی دیوه . حتی خود آفرینش ، رقص انگیخته از وجد آن موجوداتی است که اشتیاق به هست شدن دارند در حالی که هنوز در عالم نیستی هستند ابنان در نیستی ، خطاب خداوند را که می گوید " الست بربکم " می شنوند و به جهان هستی می شتابند و خود را در چرخ زدن های مستانه می افکنند و سپس به صورت گل ها و درختان متجلی می شوند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۹
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی