وبسایت دکترمحمدمهدی اسماعیل پور

عرفان اسلامی ایران
وبسایت دکترمحمدمهدی اسماعیل پور
"در این راه منزل اول دل دادنست و منزل دوم شکرانه را جان بر سر نهادن"
سیف الدین باخرزی عارف قرن هشتم

این وب سایت تخصصی، به تبیین علم آسمانی و دیرینه ی عرفان اسلامی -که خوشبختانه چند سالی است به محیط های علمی و پژوهشی کشور راه پیدا کرده است - می پردازد

فرهیخته ی گرامی خواهشمند است 1- برای مشاهده ی بهتر متن ها از مرورگر فایر فاکس یا گوگل کروم استفاده کنید
2- چنانچه مایل به دریافت پاسخ پرسش های خود هستید ، نظرتان را به صورت خصوصی ارسال نفرمایید
3- و در صورتی که قصد دارید ایمیل تان توسط سایر کاربران رویت نشود ، گزینه ی نمایش ایمیل را تیک نزنید .
بایگانی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

«رمز جان و راز جهان» و «اسرار فاطمی»، دو عنوان کتاب جدید استاد عرفان اسلامی دکتر منصوری لاریجانی است که به تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل چاپ و روانه بازار نشر شد.

در بخشی از مقدمه کتاب «رمز جان و راز جهان» آمده است: رمز جان و راز جهان عنوان است برای نوشتاری که به بررسی ارتباط این دو که معمای هستی را رقم زده است، می پردازد. تا جایی که بزرگان عرصه حکمت و عرفان از کشف این معما، ضمن درماندگی؛ زبان به اعتراف گشودند که کشف این رمز و راز گشودنی نیست

تنیدگی و به هم آمیختگی رمز جان و راز جهان به حدی است که قابل تفکیک و حتی تحلیل عقلانی نیستند، اما به این نکته باید باور داشت که راز جهان در رمز جهان است و اگر رمز جان آدمی نباشد، رازی در جهان وجود نخواهد داشت یعنی چیزی در عالم پیدا نمی شود که در جان تو نباشد و آدم فهرست عالم هستی است و حتی ویسه و معشوق رامین را هم باید در درون خود جست و جو کنی.

گفتنی است؛ مطالب این کتاب در دو بخش “رمز جان” و “راز جهان” تقسیم بندی شده است که بخش “رمز جان” شامل ده فصل و بخش دوم که درباره “راز جهان” است شامل شانزده فصل، در ۲۷۲ صفحه است.

کتاب «اسرار فاطمی» نیز به شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) می پردازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۰۷
مدیر سایت